14 Temmuz 2017 Cuma

Kişisel Bir Sorun | Kenzaburo Oe

Herkese merhaba.
Kitap yazısı yazmak konusunda ne kadar iyi olduğumu ve ne kadar düzenli yazdığımı biliyorsunuz. Cidden, isterdim ki okuduğum her kitabın yazısını yazabileyim. Ancak Haruki Murakami'nin Kadınsız Erkekler kitabından sonra okuduğum tüm kitapları yazmamak gibi kötü bir şey yaptım. Birazdan hakkında bir şeyler yazacağım kitabı Goodreads'e göre geçen yıl bu zamanlar bitirmişim. Haha, umarım hatırlayabilirim.
Neyse, bu kitabı ne zaman hatırlamıyorum ancak bir ara Shuu-san önermişti. Bayağı uzun zaman oldu ama hep aklımın bir köşesinde kaldı.

Kitabın konusundan kısaca bahsedersem,
Bird takma ismine sahip bir ana karakterimiz var, bir dershanede öğretmen ve Afrika gezisi yapmak gibi bir hayali var. Ancak evlendikten ve karısı hamile kaldıktan sonra bu hayali yavaş yavaş sönmeye başlıyor. Bir de doğan çocuk beyin fıtığı gibi ender rastlanan bir hastalık(?) ile doğunca Bird iyice kendini kaybediyor. Alkol ve kendi içinde yaşadığı yoğun duygularında etkisi yüzünden bu çocuğun yeryüzünden silinmesi gerektiği düşüncesine dahi kapılıyor.


Şimdi, ilginç bir şekilde Bird cidden empati kurabildiğim bir karakter oldu. Tam olarak nasıl anlatabileceğimi bilmiyorum ancak ara ara kendimi de gördüğüm oldu. Yani sorunlardan kaçma olayında.

Ancak kitapta en sevdiğim nokta Bird'ün kitap ilerledikçe düşüncelerinin içinde boğulması ve cidden onun bu korku ve yoğun duygulardan kurtulmasının tek yolunun çocuğun ölmesi olduğunu düşünmesi, yani bir nevi git gide dibe batması.
Bayağı fucked-up bir durum ama kitaplarda sevdiğim bir durum olduğunu söyleyebilirim.

Spoiler vermeden bu kitabı nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Ancak okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitabı okumadan önce hiçbir beklentim yoktu, aslında biraz sıkıcı ilerleyeceğini de düşünmüştüm ama hem etkiledi hemde hiç sıkıcı değildi. Sonunun beni nedense şaşırttığı kitaplardan biriydi. Beklenmedik bir son diyebilirim.
Okuyacaklar için şimdiden iyi okumalar. Alt tarafa kitaptan almış ve defterime yazmış olduğum birkaç kesiti koyacağım. Kendinize iyi bakın, bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Bird, zaman makinesine binerek on bin yıl önceki dünyayı ziyaret etmiş bir gezgin gibi, kendisinden kaynaklanan bir etkiyle gerçek dünyada anormal bir şeyler olmasından korkuyordu. Bebekteki anormalliği öğrendiği andan beri aynı hisleri taşıyordu. Üst üste gelen kötü eller sonrası bir kart oyununa ara verir gibi, bir süreliğine dünyaya ara verebilmeyi arzuluyordu. | -Kişisel Bir Sorun, s. 74-75 

Neyse, doğmamış olmaktansa, doğmuş olmanın iyi olup olmadığını anlayamadığımız bir devirdeyiz zaten. | -Kişisel Bir Sorun, s. 57 

2 yorum:

  1. Ahh... Etkisinden uzun süre kurtulamadığım kitap. Okurken öyle bir ruh hali içindeydim ki bir aynadan gelecekteki halime bakıyormuşum gibi hissediyordum. Mesleğinden dolayı ezilmiş, bulanık bir karakter, bir hayali var ama onu gerçekleştirebilmek için elinde hiçbir şey yok.

    Bu yazıyı okurken her sayfasını yeniden okumuş gibi oldum. Sonda paylaştığın alıntıyı seneler önce kalemle işaretlemiş olduğumu söylesem çok mu korkunç olur?

    Yazılarını okumayı özlemişim Kit-chan! Devamını bekleriz :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim kitabı okuyan çoğu kişi o alıntıyı işaretlemiştir. Ama daha önce kimseden "Bende o kısmı işaretlemiştim." tipi bir şey duymadığım için ilginç oldu.
      Teşekkür ederiim Shuu-san, umarım devamı gelir sflksjdf :3

      Sil