18 Temmuz 2015 Cumartesi

Umibe no Onnanoko -Manga

Herkese merhaba.
Normalde Dengeki Daisy hakkında yazacaktım ama, peh. Pek başarılı olamadım ve 2-3 haftadır taslak halinde duruyor.
Hazır daha taze taze Umibe no Onnanoko'yu bitirmişken, çoğunlukla düşüncelerimi içeren bir yazı yazayım dedim.

Oyasumi Punpun'dan sonra psikoloji türüne daha çok düşkünleştim. İlk olarak Oyasumi Punpun'un mangakasınının -yani Asano Inio'nun diğer mangalarını okumaya karar verdim.

Türkçe çevirisi olan 3 tane mangası var, daha önce okumaya başladığım Oyasumi Punpun, Umibe no Onnanoko ve Nijigahara Holograph.
Açık söylemek gerekirse Nijigahara Holograph pek ilgimi çekmedi. (Ama yakın bir zamanda okuyacağım.) Bu yüzden konusu daha hoşuma giden Umibe no Onnanoko'yu okumaya başladım.



Konu basitçe;
Sevdiği erkek tarafından reddedilince duygusal bir yıkıntı haline gelen Koume, bunu atlatabilmek için uzun zamandır ona aşık olan Kosuke ile duyguların olmadığı bir seks partnerliği kurmaya karar verir. Ama bu tür bir ilişkinin hem kendileri hem de çevrelerindeki insanlar için beklenmedik sonuçlar doğurduğunu çok geçmeden ikisi de fark eder.
Şeklinde açıklanabilir.
Manganın smut içerikli (cinsel içerikli) olduğunu da söyleyeyim de sonradan ''Ay, neden söylemedin?!'' diyenler olmasın.

Mangaya ilk başladığımda tereddüt ettiğim şey türlerde smut olmasıydı zaten. Tamam, yaoi okuyorum, orada da seks sahneleri var. Ama çoğu olabildiğince üstü kapalı olduğundan beni fazla şoka uğratmıyorlar, ki ben o tür sahneleri çabucak geçiyorum. (Kuroneko'yu indirip okumaya başladığımdaki uğradığım şok.. Hatırlamak bile istemiyorum.)
Bu mangada ise -bana göre- gerçekçi bir çizim tarzı olduğundan okumaya korkmuştum biraz. Ama yine de, nedensizce gerildim bazı yerlerde. 

Smut kısmını geçersek, manga bana göre cidden hoştu. Kosuke çok hoşuma gitse de, çok pislik bir karakter. Küfür etmemek için kendimi zor tuttum.
Koume ise ayrı bir alem. Ama benim gibi daha çocuklardı kızdığım zamanlar, sonradan hoş karakterler oldular?
Hiçbir fikrim yok. (Spoiler vermek istemiyorum, sonuçta 20 bölümlük bir manga.)
Son olarak, türkçe çevirisi 10. bölüme kadar, yani birinci cilt çevirilmiş. Devam edecektir büyük ihtimalle.
İkinci cilti ingilizce olarak okudum ve rahatlıkla söyleyebilirim ki anlaması gayet kolaydı. Ahh, keşke konuşurken de bu kadar kolay olsa, neyse.

Bana göre okunabilecek bir mangaydı, iyiydi güzeldi.
Ama smut'dan iğrenenler için pek hoş değil. Yani sonuçta her ne kadar ben mangayı okurken smut kısmını biraz olsun görmezden gelip, karakterlere odaklansam da smut sonuçta.
Ana konu bu.

Ama hoşuma gitti.

Her neyse, yine eski odamdan yazmak beni yoruyor. İğrenç anılarla dolu çok sevgili odam..
Herkese iyi bayramlar (sanırım?) ve kendinize iyi bakın.
Görüşürüz~



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder