11 Ocak 2016 Pazartesi

Ayanami Rei Expy Nedir?

Önemli Olabilecek Not; Bu yazı genel olarak araştırılıp ingilizceden çevirilmiş bilgilerden oluşmaktadır. Hatalar olabilir. Eğer hata varsa lütfen yorum kısmından kibarca söyleyiniz.

Herkese merhaba!
Bu sefer pek uzun zaman olmadan yazabiliyorum. Çünkü yapabileceğim önemli bir şey yok ve aklımda bayağı yazı fikri var. O yüzden bugün daha önce aklıma geldiği halde yazmadığım/yazamadığım yazıyı yazmaya karar verdim.
Hem biraz faydalı iş olur belki.
Şimdiden okuduğunuz için teşekkür ediyorum.

Sevdiğim bir Youtuber olan Anime Man'in videosunda gördüm bu konu/olayı merak edip araştırdığımda bayağı ilginç şeyler gördüm ve şimdi de olabildiğince iyi şekilde anlatmaya çalışacağım.

~~~~

İlk başta bilmeyenler için Ayanami Rei kim ondan başlayalım.
Ayanami Rei, Neon Genesis Evangelion adlı animeden bir karakter. Çok da sevdiğim bir karakterdir kendisi.

Expy ise "exported character", yani kopya veya klon karakter diyebiliriz. -sanırım- 

Neden Ayanami Rei Expy olduğuna gelirsek bu "karakter tipi"nin ilk örneği oldu için. Neon Genesis Evangelion çıktıktan sonra Ayanami Rei'ye çoğu yönden benzeyen ve ya onu hatırlatan çok fazla karakter olmuş. Bu yüzden Ayanami Rei Expy deniliyor.
Peki, Ayanami Rei Expy olayına yakalanan karakterleri nasıl anlayacağız/bileceğiz? Belirli özellikler var ve B karakteri bunların çoğuna uyuyor ise Ayanami Rei Expy olayına yakalanmış demektir.
İşte özellikler;
  • Ana Karakterin Hoşlanlandığı/Sevgi Duyduğu Kadın (Tüm tanrılar belamı versin Female Love Interest'in türkçe karşılığının ne olduğu konusunda büyük bir karmaşa yaşadım. Büyük ihtimalle hala yanlış.)
  • Gizemli (Karanlık veya Sorunlu Geçmiş)
  • Genellikle 10-20 Yaş Arası
  • Soluk Ten
  • Kısa, genellikle küt saç.
  • Doğal olmayan saç rengi. (Mavi, gümüş, beyaz, gri gibi soğuk tonlar. -ayrıca bazen pembe-)
  • Duygusuz, sessiz ve ya tuhaf.(?)
  • Tam olarak insan değil, uzaylı, klon ve ya robot gibi tuhaf hareketlerini açıklayan şeyler.
  • Büyük bir hastalık veya yaradan muzdariptirler ya da sıkça hastanelik olurlar.
  • Bazen düşman, yönetici veya bir baba figürü ile aralarında güçlü bir bağ vardır.
  • Sonunda duygusal hale gelirler.
Belirli özellikleri de öğrendikten sonra "Neden bu tip karakterler var?" sorusuna gelelim. Gerçi birçok kişinin merak etmeyeceği bir soru bu. Ama yazının devamı için gerekli.
Çünkü bu karakterler popülerler, çünkü gizemliler ve bu ilgi çekici. İlgi çekici olunca da animenin izlenme sayısı artıyor, kısaca nasıl desem taktik?
Bilmiyorum, işin bu kısmına girmeyeceğim.

Her şeyi öğrendik sayılır. Peki ya örnek karakterler? Bu yazıyı tamamlamam için onlara da ihtiyacım var. Yazı nasıl da sıkıcı olmaya başladı değil mi?

Ayanami Rei Expy'e yakalanan birçok tür de karakter var. Ben bilinenlerden -daha benim de bildiklerimden- örnek vereceğim.

Darker Than Black'den Yin.

Kore wa Zombie Desu ka?'dan Eucliwood Hellscythe.


Suzumiya Haruhi no Yuuutsu 'dan Yuki Nagato.

Pandora Hearts'dan Echo



Danganronpa'dan Kirigiri Kyouko


No Game No Life'dan Shiro.


~~

Umarım verdiğim örnekler zor örnekler olmamıştır. Olabildiğince "uygun" örnekler vermeye çalıştım. Listede Another'dan Misaki Mei'de vardı ancak örnek kısmına koymadım çünkü "O beyaz saçlı değil!11!!" diye gelip sinirimi bozanlar olabilir diye. (Öyle bir şey olmayacak, bu yazıyı okuyanların sayısı belli.)

Neyse efendim, umarım beğenmişsinizdir.
Okuyanlara teşekkür ediyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere~

~~~~~~~~~~

6 yorum:

  1. Oha cidden.. Şimdi Echo, Shiro ve Misaki'yi düşündüm de hepsi birbirine benziyor... Aydınlandım. Teşekkürler *-*

    YanıtlaSil
  2. Oyunu hala oynadığımdan tanımları okurken aklımda canlanan ilk kişiydi Kirigiri. Değişikmiş cidden yeni bilgi için teşekkürler Kitsune-chan~

    YanıtlaSil
  3. hiii echo. tamam. tamam. tekrar başlamayacağım hearts serisine. neredeyse bir karakter yada tumblrda gifine rastladığımda o sahneye bakayım diye açar, bir şekilde silbaştan yapar, ardından da serinin mangasının başına oturur, tekrar okurum. bu arada çok yerinde bir yazı olmuş kisune. karakter tespitleri o kadar yerli ki; doğrusu hiç bu açıdan bakmamıştım. *-*
    ha erkek karakterlerde oburluk açısından benzettiğim oluyor.
    mesela; d gray man'de ki allen (beyaz saç yemek tutkunu)
    pandora hearts; break (beyaz saç yine yemek tutkunu -şekerlemeler de olsa-)
    devils and realist; sytry (beyaz saç, tatlı tutku)
    kuroshitsuji; charles grey (yine beyaz saç yemek tutkunu)
    gibi benzettiğim karakterlerden bir kaçı. galiba beyaz saçlı bayan karakterler ile erkek karakter arasında dağ kadar fark var ki; listedekiler sessiz, gizemli bir yapılıyken, erkek karakterde ise; genelde tam tersi bir durum var. (tabii hepsi açısından demiyorum)
    ayrıca no game no life'a da bir ara kesinlikle bakacağım.
    daima aklımdaydı velakin ecchi seri sevmediğimden ve kategorisinde de ecchi yer aldığından erteleyip duruyordum. gerçi nanatsu no taizai'de de var(mış) mış dedim zira animeyi bitirdikten iki ay sonra myanimelist'de fark etmiştim. oysa epey severek izlemiştim o seriyi. serilere kalıplarına göre bakıp yaklaşmamam gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısı birazcık bende de var, Dengeki Daisy için gerçi. Nadiren gördüğüm için fazla problem olmuyor da aniden kendi kendine de alevleniyor sevgim sonra kendimi ilk bölümleri okurken buluyorum. TuT

      Şu oburluk da güzel tespit olmuş. Bu arada bir tane -belki daha fazla- erkek karakter vardı listedeki tipe uyan. Ancak yaoi türü iki bölümlük bir OVA'ya aitti. İnsanlar rahatsız olabilir diye koymadım. (Nasıl bir kafa ise..)

      Yine de senin de dediğin gibi genel olarak beyaz/gri saçlı erkek anime karakterleri, kadın karakterlerden bayağı farklılar. Bunun nedeni ya erkek gizemli/sessiz karakterlerin kız karakterler kadar ilgi çekmemesi (bu tipler otomelerde daha iyi gidiyor yalan yok) ya da bu beyaz/gri saçlı erkek karakterlerin genel olarak anime/mangalarda ters kişilikte denk gelmiş.

      No Game No Life önereceğim bir seri olmayabilir ama zaman kaybı olmadığı kesin, güzeldi fakat abartılacak bir güzelliği yok. Normalde light novel serisi olduğu için kaderi belli yani.
      Bu arada ecchi konusunda fazla endişelenme River-san, "o tür" seriler genelde kendini aşırı belli ediyor. Nanatsu no Taizai'yi bende sevmiştim, gerçi ilk başından beri ecchi sayılabilecek bir seri olduğunu biliyordum ben. Ama cidden aşırı göze batan bir şey yoktu, ana konu haline getirecek kadar olmadığı sürece pek sorun yok bana göre.

      Neyse, şimdiden iyi izlemeler diliyorum ben.
      Yorumun için de çok teşekkür ederim~~!

      Sil